zaterdag 30 juni 2012

Een fantastische dag!

Aardbeien bavaroistaart
Gisteren was het dan eindelijk zover. De dag dat mijn buren gingen trouwen! Na maanden van voorbereiden kon er niks meer mis gaan, tenminste, dat zou je denken. Helaas belandde de buurvrouw een week van te voren in het ziekenhuis waardoor het even spannend was. Maar gelukkig is de bruiloft doorgegaan en was het een prachtige dag. Maar nu even naar het begin.

Het lag in mijn planning om afgelopen woensdag na het eten de boodschappen te gaan halen maar eerst gooide ikzelf roet in het eten, de buikpijn was weer terug en heb ik de hele avond op de spoedpost gezeten. Ik was erg bang dat ik moest blijven en dat ik daardoor de taarten niet zou kunnen maken. Op dat moment was ik erg blij dat er niks uit mijn bloed kwam en dat ik weer naar huis mocht. Later gaan ze verder onderzoeken.

Aardbeien kwarktaart
Donderdagochtend ben ik op tijd uit bed gegaan. Eerst even een haarnetje opgehaald bij mijn ouders want die was ik eerder deze week vergeten, toen de boodschappen gehaald en daarna eindelijk aan de slag.

Er mochten 5 taarten gemaakt worden. 5 verschillende taarten. 5 verschillende aardbeientaarten. Dat is nog eens een leuke opdracht. Een week van te voren had ik al aardbeien besteld, ik wilde graag mooie, grote, zoete aardbeien. En dat waren ze, heel mooi rood, groot en zoet. Echt heerlijk!
Als eerst ben ik begonnen met het bakken van 3 biscuits als basis voor de fondant taart, de slagroomtaart en de bavarois. Ondertussen heb ik ook het deeg gemaakt voor de roomtaart en de kwarktaart vast gemaakt. Het was een hele klus om alles goed in te plannen maar het is gelukt. Ik had donderdagmiddag zelfs nog tijd over. In de avond is mijn zus hier gekomen om me te helpen met de fondant taart. Zelf ben ik er nog niet zo goed in om de taart mooi strak te bekleden dus daar kon ik haar hulp goed bij gebruiken. Het bruidspaartje voor op deze taart had ik een tijd geleden al besteld.
Aardbeien roomtaart
Zodra deze taart af was moest ik snel naar de buren toe, want ja, een boog hoort er ook bij. Overdag had ik tussen alle bedrijven door al heel wat ballonnen opgeblazen maar nu moest het nog aan een boog. Uiteindelijk hadden we een mooie boog (voor een paar uur dan want het was veel te warm en de volgende dag waren er ontzettend veel balonnen al kapot helaas), hebben we nog wat bij de buren gedronken en ben ik snel naar bed gegaan want de wekker ging om 7 uur al weer.

Om kwart over 7 op vrijdag ochtend stond ik alweer slagroom te draaien. Donderdag heb ik alle taarten al zover gemaakt dat ze alleen nog maar versierd hoefden te worden, op de slagroomtaart na. Deze moest ik ook nog vullen. Om half 9 had ik 3.5 taart af. Snel even naar het ziekenhuis en om half 11 kon ik weer vrolijk verder met versieren. Wat was het ontzettend leuk om te doen. Maar het meest spannende moest nog komen. Het vervoer van de taarten. Maar ook dat is helemaal goed gekomen. De airco op z'n aller koudst en heel rustig rijden.

's Middags, toen we aankwamen op de feestlocatie: Zaal Lochtenberg op de Boerhaar, was het bewolkt, wat geweldig was voor de foto's. Toen die gemaakt waren begon de zon te schijnen en ze is niet gestopt totdat ze onder ging. Met een heerlijk warme temperatuur was het een super dag.

Aardbeien slagroomtaart
De gehele dag was op 1 en dezelfde locatie. Erg prettig omdat er heel veel kinderen aanwezig zouden zijn. Na een mooie ceremonie was het tijd om de taart aan te snijden. Als buurvrouw moest ik zelf vertellen wat ik gemaakt had en iedereen vond het er prachtig uitzien. Het personeel had de taarten erg mooi op spiegels neergezet waardoor het een erg mooi buffetje was geworden. Volgens mij straalde ik van oor tot oor, ik was in ieder geval erg trots.

Er waren 37 daggasten en ik had voor 60 personen taart (hier was om gevraagd). Van alle taart is er een héél klein stukje overgebleven. Het was leuk om te zien dat mensen voor de tweede, derde en zelfs vierde keer terug kwamen om een stukje taart te halen. Volgens mij kon ik geen groter compliment krijgen. De hele dag heb ik super leuke reacties gehad over hoe mooi en lekker de taarten wel niet waren en dat ze me wel zouden bellen wanneer ze jarig waren.

Wat was dit nu al een prachtige dag!

De fondant taart met het bruidspaartje

De room- en kwarktaart

De slagroom- fondant- en bavaroistaarten

















Overzicht van het buffetje












Ook de rest van de middag en de avond waren super. We hebben een heerlijke barbecue gehad en een fantastisch avond feest. Het was echt een dag om nooit te vergeten!

Richard & Fenneke, Bedankt!

Liefs Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten