zondag 3 juni 2012

Courgettesoufflé

Een tijdje terug heb ik het volgende recept gevonden (via ah.nl). Leek me heerlijk om eens uit te proberen. Zodra ik alles stappen had gevolgd en het mengsel over de schaaltjes had verdeeld vroeg ik me af of het wel wat zou worden. Het leek erg weinig en dit zou toch nooit groeien tot een mooie soufflé? Nou, toch wel. Helaas ben ik toen vergeten een foto te maken dus ik zet een foto van internet erbij. Maar het is echt een aanrader. Hier komt het recept:

Wat ben je nodig
3 eieren
25gr boter
2el bloem
200ml melk
1 courgette, grof geraspt
75 gr. pittige kaas

En verder:
6 soufflé vormpjes

Hoe maak je het:
Verwarm de oven voor op 200 °C. Splits de eieren, doe de eiwitten in een kom en roer het eigeel los in een andere kom. Smelt de boter op laag vuur en roer de bloem erdoor tot deze geheel is opgenomen. Laat even gaar worden. Voeg al roerend met een garde de melk toe. Laat 2-3 min. gaar worden en roer door met een garde. Draai het vuur uit en roer het eigeel erdoor. Klop de eiwitten stijf met een mespunt zout. Schep de courgette en kaas door het melk-bloemmengsel en breng op smaak met peper en zout. Spatel de eiwitten erdoor. Verdeel het beslag over de ramequins en bak de soufflés in de oven in 30 min. bruin. Open de oven niet eerder, want dan zakken ze in. Serveer direct.

Wanneer je het dan goed hebt gedaan ziet het er ongeveer zo uit:

Eet smakelijk!

Groetjes,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten