maandag 10 december 2012

Lang geleden!

Het is al erg lang geleden dat ik hier voor het laatst wat geschreven heb. Mijn laptop ging kapot en tegenwoordig beschik ik overdag alleen nog maar over een tablet. Aangezien dat lastig typt moet ik wachten tot 's avonds of in het weekend om wat te schrijven. Maar hier ben ik dan weer. Ik ga mijn uiterste best doen om elke week een leuke blog te schrijven.

De afgelopen maanden heb ik nog wel veel taarten gemaakt. Ik heb zelfs een cursus gevolgd bij De Leukste Taartenshop in Ommen. Een paar jaar geleden had ik al eens een basis workshop gevolgd maar ik wilde nu wel eens heel goed leren hoe ik nou een taart goed kan bekleden. Door de vele tips die ik heb gekregen is het een leuk eindresultaat geworden.

Met een groep van 11 vrouwen heb ik in 4 avonden geleerd hoe je een taart goed kunt bakken, vullen, afsmeren en bekleden. In les 1 gingen we aan de slag met icing spuiten. Les 2 draaide om roosjes maken op verschillende manieren. In de derde les hebben we geleerd hoe we een puzzelplaatje konden maken en in de allerlaatste les werd de echte taart gemaakt.

2 weken geleden was ik jarig en heb ik verschillende taartspulletjes gevraagd. En ja hoor, ik kreeg het prachtige boek "Een jaar vol taart" van Wendy Schlagwein. Wat staan daar geweldige taarten in zeg. Ik ga er snel wat moois uit maken. Ook heb ik een bon van De Leukste Taartenshop gekregen waar ik wat mooie dingetjes voor heb uitgezocht. Alleen moet ik daarvoor nog even wachten tot het binnenkomt. Ook heb ik een mooi cakepopboekje gekregen en verschillende receptenboekjes.

Een klein weekje na mijn verjaardag is het altijd weer Sinterklaas en de Sint heeft mij goed verwend. Ik heb een bakpan van PME gekregen. Nu kan ik nog mooiere biscuits bakken. Daarbij kreeg ik ook nog een vrolijke cakepophouder. Een tijdje terug heb ik namelijk een cakepopmaker gekocht en daar komen prachtig ronde balletjes uit. Zoals je kunt lezen kom ik dus niks te kort en kan ik de komende tijd heerlijk aan het bakken.

De komende tijd zal proberen om zoveel mogelijk te laten zien van wat ik maak.

Liefs,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten