vrijdag 28 december 2012

Koekjes Kerstboom

Altijd kijk ik ontzettend uit naar kerst. Begin december begint het al. Joepie, het is bijna Sinterklaas, bijna 6 december, dan mag ik de kerstboom zetten. Jaaaaaren heb ik uitgekeken naar het op mezelf wonen want dan mag ik zelf een boom zetten en zelf bepalen hoe alles eruit ziet. Vorig jaar had ik voor de eerste keer dit genoegen, en ja hoor, ook dit jaar ben ik op 6 december aan de slag gegaan om een prachtige (vind ik zelf dan) boom neer te zetten.
Kerst betekent voor mij gezelligheid, licht (kaarsjes), warmte en familie. Maar het betekend ook lekkere dingen bakken. Ik vind het erg fijn om mensen blij te maken met mijn baksels. Zo ging ik ook 2 weken geleden aan de slag. Voor mijn verjaardag had ik een cadeaubon van De Leukste Taartenshop gekregen (www.deleukstetaartenshop.nl), hiervan heb ik de Wilton Christmas Cookie Tree Kit gekocht. Dit is een uitstekerset waar 10 stervormige uitstekers in zitten, 2 spuitmondjes en 2 spuitzakken. Van elke ster moest ik 2 koekjes bakken. Later kon ik deze sterren versieren met fondant en icing. Dit is het eindresultaat geworden:
Dit vond ik wel een leuk kerstcadeautje voor mijn schoonouders. Ik moest daar een paar dagen voor kerst nog wat ophalen en heb hem ingepakt meegenomen.

De reacties die ik op deze boom kreeg waren erg leuk. Aan het eind van eerste kerstdag was het nog maar een zielig boompje omdat iedereen hem lekker aan het opsnoepen was. Volgend jaar ga ik er zeker weer een maken!

Liefs,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten